окт 20 2008
Закуската е важна за нормалното телесно тегло на децата
За децата, които пропускат сутрешната си закуска, има двойно по-голям риск да напълнеят, съобщи в. “Дейли телеграф”, като цитира британско изследване.
Проф. Хедър Джоуши от Института по образованието към Лондонския университет е ръководител на изследването (The Millenium Cohort Study) върху 15 000 деца на 5 години. Те са се родили през първите две години на XXI в.
Учените са установили, че децата, които са пълни, двойно по-често не закусват в сравнение с децата, чието телесно тегло е нормално. Според проф. Джоуши някои деца не закусват, защото нямат навика да стават достатъчно рано, за да имат време да закусят.
Изследването показва, че при започване на училище едно на всеки пет деца е с наднормено тегло или е затлъстяло. Над 17% от момичетата и 13,5% от момчетата са с тегло над нормата, а други 6% от момичетата и 5% от момчетата са направо затлъстели.
Когато децата, а и възрастните, не закусват сутрин, по-често огладняват преди обяд и засищат глада си с храни с високо съдържание на мазнини и захар. Това обяснява връзката между затлъстяването и пропускането на закуската.
Ако децата закусват редовно всяка сутрин, често на обяд ядат по-малко и по-рядко си вземат висококалорични храни.
Източник:ACTUALNO
- Ранната консумация на нездравословна храна е с трайни последици за детето
- Той не иска дете?
- 7-8-годишните деца са склонни да дават повече
- Германка роди шестзнаци
- Отгледаха яйцеклетки от тъкан от 5-годишни момичета