окт 14 2008

Рисковото напиване и проявите на алкохолизъм са по-чести сред нередовните пушачи, според проучване

Хората, които смятат, че нередовното пушене представлява по-малка заплаха за тяхното здраве, могат да преосмислят своето поведение, твърдят от страниците на Sunray Treatment and Recovery, портал за подкрепа на отказалите се от тютюнопушене.
Те се позовават на публикуваното в SienceDaily през септември ново проучване, което проследява зависимостта между пушенето и пиенето. Изследването е финансирано от Националния институт за работа с лица, злоупотребяващи с алкохол и алкохолизъм, САЩ.
Учените са анализирали поведението на тютюнопушене на 5838 лица на възраст 18–25 години. Отчели са период от 12 месеца, позволяващ и събиране на данни за честотата на употреба на алкохол, седмичната консумация на алкохол, честотата на напиванията, проявите на опасното напиване и диагнозите, свързани с алкохолната зависимост по Диагностичния и статистически наръчник на психичните разстройства (DSM-IV). Авторите на изследването са установили, че нередовните пушачи са 16 пъти по-склонни да развият рисково алкохолно поведение и пет пъти по-податливи към зависимост от алкохол. “Въпреки, че редовните пушачи пият повече, случайно припалващите цигара пият по-рисково. Те имат питейни епизоди, по време на които консумацията на алкохол и цигари е в огромни количества”, казва Саул Шифман, преподавател в Департамента по психология и фармацевтични науки на университета в Питсбърг. “Алкохолиците е по-вероятно да умрат от свързани с пушенето заболявания, отколкото вследствие употребата на алкохол”, добавя иронично той.
Въпреки, че връзката между пиенето и пушенето отдавна е доказана, значимостта на изследването се състои в това, че проследява във възрастов план различните модели на поведение. Целта е на базата на установените зависимости да се създадат добри практики за повлияване и отказ от опасните за здравето навици.
“В много държави вече се прилага по-широка забрана за пушене, включително и на местата, където се сервира алкохол. Нашето изследване доказва, че ограничаването на пушенето може да намали и консумацията на алкохол в баровете и по-специално да се отрази на поведението на тежконапиващите се лица”, е мнението на Шери Маккий, доцент по психиатрия от факултета по медицина в университета Йеил.
За повече информация за отказване от тютюнопушенето можете да се обадите на тел.02/989 82 10 или на www.iqsbulgaria.com

Източник:FOCUS

Trackback |